Jenny Nyströmskolan erbjuder utbildningar som spänner över ett brett område. Här får du möjligheten att växa i en trivsam och inkluderande miljö där studiero är en självklarhet. Våra engagerade och kompetenta lärare och vår elevhälsa hjälper varje elev att utveckla sin fulla potential. Oavsett program är det utveckling av elevens kunskaper, kreativitet och kompetens som står i fokus.

Jenny Nyströmskolan har cirka 800 elever fördelade på sex olika nationella program och fem introduktionsprogram. Inom Jenny Nyströmskolan finns också en anpassad gymnasieskola (tidigare kallad gymnasiesärskola). Vi är en framåtsträvande skola med ett öppet klimat som tror på såväl dig som lärare som på våra elever.

Utbildningar

Vår skola har en rik blandning av program och inriktningar. Här finns sju olika program med en bra blandning av högskoleförberedande och yrkesprogram.

Lyssna på Jennypodden

Jennypodden är en podd som rör sig i gränslandet mellan att vara informativ, inspirerande, avslappnad och förhoppningsvis också någorlunda underhållande. Du får ta del av berättelser och erfarenheter som på något sätt relaterar till vår gymnasieskola.

I podden möter du personer som delar med sig av sina historier, upplevelser erfarenheter och kunskaper för att ge dig en bättre förståelse om skolan och dess verksamhet - små som stora frågor.

Lyssna på våra elever och personals syn på skolan - men även på personer som tidigare tillbringat tid i detta hus, samt individer som har någon annan anknytning till oss på Jenny.

Jennypodden - Hosted by Jenny Nyströmskolan (acast.com) Länk till annan webbplats.

Utvecklingsplan

Utvecklingsplan och prioriterade fokusområden för Jenny Nyströmskolan 2022/2024.

Vi är en del av Kalmarsunds gymnasieförbund

Jenny Nyströmskolan är en av tre gymnasieskolor inom Kalmarsunds gymnasieförbund. Skolorna är Jenny Nyströmskolan (inklusive Anpassad gymnasieskola), Lars Kaggskolan och Stagneliusskolan. Förbundet är ett kommunalförbund som bildades den 1 juli 1995 av medlemskommunerna Borgholm, Kalmar, Mörbylånga och Torsås. Förbundets uppgift är att bedriva och utveckla gymnasial utbildning och kommunal vuxenutbildning.

Samarbete med polisen

Jenny Nyströmskolan och övriga skolor i Kalmarsunds gymnasieförbund har ett tätt samarbete med Polisen i Kalmar. Därför ska du inte bli förvånad om du ser dem röra sig på skolan. Syftet med att vara här är att träffa elever och personal och ibland så tränar de också sina narkotikahundar.