Frånvaroanmälan - personal
Sjuk/VAB-anmälan personal
Vid icke planerad frånvaro, såsom sjukdom eller VAB, mailar du som personal på skolan till senast 07.30 samma dag som frånvaroanmälan gäller. Mailet bör innehålla följande:
- Information om frånvaro, VAB eller sjukdom och förmodad längd på frånvaron.
För lärare:
För att elevernas undervisning ska fungera så bra som möjligt är det önskvärt att följande information också bifogas:
- Information om lektionsinnehåll/planering (gärna i Google Classroom och glöm inte att dela den)
- Information om behov av vikarie, upplåsning av klassrum och/eller om eleverna kan arbeta självständigt/digitalt.
- Kopia på eventuellt mail som går till eleverna.
Annan ledighet, studieresa eller dylikt skall gå via rektor och vikarieanskaffning ska i största möjliga mån skötas på egen hand inom arbetslaget.
Frånvaroanmälan hanteras i första hand av personalredogörare. Vid personalredogörarens frånvaro hanterar planeraren mailet.